Kimyon ve Balık

08.09.2013 - 9:00 | - Tüm hikayeler
  • Bir rivayete göre annem ya bana ya da erkek kardeşime hamileyken kokusundan tiksindiği için, ben küçükken bizim evde balık pişmezdi.

Bir rivayete göre annem ya bana ya da erkek kardeşime hamileyken kokusundan tiksindiği için, ben küçükken bizim evde balık pişmezdi.. Pişmezdi derken evin kapalı alanlarında pişmezdi ertesi günlerde devam eden balık kokusu sebebiyle.. Fakat benim fedakar ve bir o kadar da cefakar babacığım yaz-kış balkonda tava başında bizleri omega3'ten yoksun bırakmamak için çabalar dururdu. Hal böyle iken bendeniz balık sunumunda buğulama, fırında balık, ızgara balık gibi diğer varyasyonlardan bihaber büyüdüm.

Derken günlerden bir gün annem bizi aradı. "Akşama balık yapacağım, gelin bekliyorum." diye.. Destur deyip hemen kelime-i şehadet getirdim ve eşime de getirmesini söyledim çünkü bu benim için kıyamet alametlerinden biriydi. Kesin dünyanın sonu gelmişti. Annem ve balık aynı cümle içinde bile bulunamazken aynı ev içinde nasıl olacaktı bilemedim. Şaka bir yana annem balık kokusunu hiç barındırmayan bir tarif edinmişti ve bu tarifle evinde haftada 2 gün balık ziyafeti verir oldu. Bu tarifi sizlerle paylaşmak istedim.

Bu tarif çipura ve levrek için uygulanmış ve gayet başarılı sonuç vermiştir ancak  diğer balıkların vereceği tepki tarafımca bilinmemektedir.

Kişi adedine uygun alınan balıklarımız güzelce yıkanıp;  bir fincan zeytinyağı, 1 tatlı kaşığı kekik, bir tatlı kaşığı kimyon, 1 çay kaşığı tatlı (veya zevke göre acı) kırmızı toz biber ve istenildiği kadar tuz ile yapılan terbiye ile içi dışı iyice bulandıktan sonra bir-iki saat bu karışımla bekletiliyor. Onlar itinayla beklerken yaklaşık 4 tane kuru soğan ay şeklinde doğranıp tuz ve bol kimyonla ovuyoruz. Daha sonra tepsimize bu sostan çıkartılan balıklarımız yatırıyoruz. Yanlarına bol bol kimyonlu soğanlarımızı yerleştiriyoruz. Dilerseniz birkaç tane patatesi kimyon-karabiber tuz triosu ve biraz salça ile renklendirip soğanların üzerine veya boşluklara diziyoruz. Vee fırına atıyoruz.

Fotoğraflarını çekip fırından çıktığındaki manzarayı sizlerle paylaşmak isterdim ama şimdilik sadece anlatabileceğim. Balıklar ve patatesler nar gibi kızarmış, soğanlar karamelize olmaya yakın bir halde... hele de o nefis kokusu..

Balığı balık tadıyla yemeyi sevenler bu tarife burun kıvıracaktır, bana da balık ve kimyon bir arada dediklerinde bağdaştıramamıştım. Ama değişiklik için bir kere denemenizi öneriyorum. Ağzınızda dağılacak, lezzeti damaklarınızda şelaleler oluşturacak. Hiç pişman olmayacağınıza garanti veriyorum. Şimdiden afiyetler olsun..

tarafından girilen tüm hikayeler Akşama balık var kategorisindeki tüm hikayeler
14529 kez okunmuştur. Yorumlar (2) - Yorum Yaz! Sık kullanılanlara ekle veya Paylaş

Toplam 2 yorum yapılmıştır
  • 11.09.2009 - 18:13
  • Cano
  • Balık
  • Balık avı yasağı kalktı. Balığın ucuzlaması ve daha fazla ortada olması sofralarda daha fazla balık yenmesine sebep olur umarım. Bu yıl çok miktarda palamut, istavrit ve hamsi beklentisi varmış. Buğulama, ızgara, fırın daha nadir de olsa tava yöntemi kullanarak birçok farklı lezzet yaratılabiliyor balıkla. Özellikle hamsinin çok popüler ve lezzetli pişirme şekilleri var, hamsi kuşu, hamsili pilav benim favorilerim. Bööreğini bilem yapıyorlarmış öğrendim! Bu kış bize misafir olursanız hamsinin her çeşidini yedireceğim söz.
    Bu arada yukarıdaki tarifle yapılmış balığı yemiş ve bu yazıyı beğendiğim kadar çok beğenmiştim. Denemeyi düşünenlere duyurulur...

Bu yorum Site Yöneticisi tarafından düzenlenmiştir.
  • 14.09.2009 - 10:20
  • Hidayet
  • Denedim
  • Genellikle verilen tarifleri okur, bir kenara yazarım. Sonra da unutulanlar listesine eklenir. Bu tarifi, hikayesi aklımda tutmuş. Denedim. Gerçekten denenebilir. Balığı tadı ile yemeyi severim ama buna da hiç burun kıvırmadım doğrusu :)

Bu yorum Site Yöneticisi tarafından düzenlenmiştir.